الی ژن (مراقبت از پوست و مو زیبایی )

  • ۰
  • ۰

روتین پوست زمستان

محصولات روتین روزانه مراقبت از پوست در زمستان کدامند؟

هر فصل رنگ و بوی مخصوص به خودش را دارد. همانطور که حال و هوای ما، لباس پوشیدن ما و غذاهایی که میخوریم در فصول مختلف، متفاوت است، محصولات روتینی که برای مراقبت از پوستمان نیز استفاده میکنیم تفاوتهایی دارد. قبلا مقاله ای درباره نکته های ضروری در مراقبت از پوست در زمستان منتشر کردیم که بسیار کاربردی است.   در این مطلب به طور اختصاصی به محصولات روتین روزانه مراقبت از پوست در زمستان می پردازیم. آنها را معرفی میکنیم و روش مصرف هر کدام را بیان می کنیم.

محصولات مراقبت از پوست در زمستان

در زمستان به دلیل خشکی هوا محصولات ویژه ای برای مراقبت از پوست نیاز است. پوست ما توانایی تحمل سرما را ندارد. خشکی آزار دهنده روی پوست صورت، دست و پاها اولین علامتی است که به شما نشان می دهد پوستتان از سرمای زمستان آسیب دیده است. از طرفی با شروع استفاده از وسایل گرمایش در منزل و محل کار، خشکی پوست بیشتر هم می شود. چون رطوبت محیط حذف می شود و خشکی پوست مضاعف می شود.

محصولات مراقبت از پوست اقلام جدا نشدنی زندگی ماست. تعدادی از این اقلام در تمام فصول ثابت است اما برخی از آنها در فصول مختلف سال تفاوت دارند. در اینجا به محصولاتی اشاره میکنیم که در زمستان مورد نیاز هر فردی است. روتین مراقبت از پوست در زمشتان به شرح زیر است:

محصولات مراقبت از پوست در زمستان

۱- کرم مغذی و آبرسان صورت مهمترین محصول مراقبت از پوست در زمستان

از آنجاییکه پوست صورت حساس و نسبت به پوست دیگر اعضای بدن نازک تر است، نیاز به مراقبت بیشتری دارد. در فصل زمستان به دلیل خشکی محیط، پوست صورت به آبرسانی ویژه ای نیاز دارد. علاوه بر آبرسانی، جهت پیشگیری از پیری و چروک پوست، به ترکیبات مغذی و ضدچروک نیز نیازمند است. ترکیباتی مانند هیالورونیک اسید، اوره، روغن همیشه بهار، عصاره خاویار، آملیوکس (یک ماده نو ترکیب حاوی لستین، کارنوزین، ویتامین E و عصاره کنگر فرنگی)، روغن هسته انگور، کلاژن هیدرولیز شده، ویتامین B5، ویتامین E، آلانتوئین در کرمهای مغذی صورت ترکیبات مفید و ارزشمندی هستند که از پوست در برابر آسیب های زمستان محافظت می کند.

مرطوب کننده ضد چروک الی ژن

۲- کرم دورچشم محصولی ضروری برای مراقبت از پوست در زمستان

پوست دورچشم غدد چربی ندارد. از این رو باید همیشه آبرسانی مناسبی داشته باشد تا دچار خشکی و چروک نشود. مخصوصا در زمستان که عدم رطوبت در محیط، خشکی پوست را مضاعف میکند. در زمستان استفاده از کرم دورچشم دوبار در طول شبانه روز ضروری است. میتوانید کرم دورچشم را متناسب با نوع پوست، سن و مشکل پوستی اطراف چشمتان انتخاب کنید. ترکیباتی مانند رزماری، کافئین، رزورسینول، بیزابلول، آسکوربیل پالمیتات، عصاره شیرین بیان، عصاره آرنیکا، آملیوکس، روغن هسته انگور، عصاره آلوئه ورا، کلاژن هیدرولیز شده، عصاره مرغوب تخم خاویار، روغن آرگان، روغن کتان، ویتامین های A، E و پروتئین هیدرولیز شده ابریشم از ترکیبات ارزشمندی هستند که برای رفع مشکل کم آبی، تیرگی وپف زیرچشم در کرمهای خوب دورچشم وجود دارد.

کرم دور چشم خاویار

۳- شوینده ملایم استفاده کنید

در زمستان پوست بسیار مستعد خشک شدن است. لذا شوینده های قوی برای پوست مناسب نیستند. لذا در طول زمستان حتما از شوینده هایی استفاده کنید که ترکیبات آبرسان دارند. ترکیباتی مانند عصاره آلوئه ورا، گلیسیرین، پانتنول، اسیدهای آمینه، سدیم لاکتات ترکیباتی هستند که در یک شوینده ملایم وجود دارد و پوست را خشک نمی کند.

ژل شستشوی صورت الی ژن

۴- شامپو بدن پیشنهادی عالی برای روتین روزانه مراقبت از پوست در زمستان

هنوز خیلی از افراد به مصرف صابونها برای شستشوی بدن و حتی صورت عادت دارند. صابونها نسل قدیم شوینده های صورت و بدن هستند. زمانی که هنوز تکنولوژی شوینده های باکیفیت بصورت شامپو و PH تنظیم شده وجود نداشت، صابون بهترین گزینه برای شستشو در حمام بود. اما امروزه با وجود شامپو بدن هایی که PH متناسب پوست دارند و حاوی ابرسان های قوی هستند، دیگر نباید از صابون ها که PH بالا و قلیایی دارند استفاده کرد. در زمستان از شامپوهایی استفاده کنید که حاوی ترکیبات آبرسان و ضدالتهاب پوست باشند.

 

شامپو بدن

۵- لوسیون بدن محصولی الزامی برای روتین روزانه مراقبت از پوست در زمستان

پوست بدن بخصوص پوست دست و پاها بیشترین خشکی را در طول زمستان حس میکنند. برای بهبود خشکی پوست بدن در زمستان استفاده از لوسیون بدن الزامیست. مواد موثره گیاهان و ترکیباتی مانند عصاره شیرین بیان و گل همیشه بهار باعث رطوبت رسانی به عمق پوست شده و التهابات پوستی را نیز کاهش می دهند. اگر لوسیون بدن مصرفی شما شامل توکوفرول استات باشد سبب محافظت از اثرات پرتو UV و پیشگیری از قرمزی و التهاب پوست ، افزایش ایمنی سلول‌ها، افزایش رطوبت و نرمی پوست می شود و اثرات ضد پیری پوست نیز دارد.

در طول زمستان روزی یک بار بخصوص پس از استحمام از لوسیون بدن استفاده کنید. لوسیون بدن را به اندازه یک قاشق مرباخوری روی کف دست بریزید و به پاها و دستان بمالید و ماساژ دهید تا خوب جذب شود.

لوسیون بدن

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی