الی ژن (مراقبت از پوست و مو زیبایی )

  • ۰
  • ۰

درمان جوش با راکوتان

در چه مواقعی در درمان جوش از راکوتان استفاده می شود؟

جوش شایع ترین مشکل پوستی است که بیش از ۸۰ درصد افراد دنیا در بازه ای از زندگی شان با این معضل مواجه بودند. درمان جوش صورت و بدن دغدغه بسیاری از افراد است که برای حل مشکل خود هر اقدامی انجام میدهند. قبلا در یک مطلب بسیار مهم و پرطرفدار درباره درمان جوش صورت نکته هایی مهم بیان کردیم. اگر شما هم این مشکل را دارید یا مستعد آن هستید، خواندن این مقاله را از دست ندهید. یکی از راههای درمان جوش صورت مصرف راکوتان است. اما مصرف راکوتان برای درمان جوش موضوع پیچیده ای است که با چالش هایی همراه است. در این مطلب بطور اختصاصی به درمان جوش صورت با راکوتان و موارد مجاز و غیرمجار آن می پردازیم.

راکوتان چیست و چه مواقعی برای درمان جوش صورت از آن استفاده می شود؟

راکوتان دارویی قوی و اثربخش برای درمان آکنه های کیستیک شدید که به درمان های دیگر پاسخ نداده است (به عنوان مثال، پراکسید بنزوئیل یا کلیندامایسین موضعی یا تتراسایکلین یا مینوسایکلین و آنتی بیوتیکهای دیگر) استفاده می شود. این دارو متعلق به دسته ای از داروها است که به عنوان رتینوئید شناخته می شوند می باشد. اساس درمان برای راکوتان کاهش تولید چربی صورت (سبوم) است. چراکه سبوم زیاد می تواند منجر به آکنه شدید شود. در صورت عدم درمان ، آکنه شدید ممکن است باعث ایجاد زخم دائمی شود که درمان آن بسیار سخت و گاهی غیرممکن است.

درمان جوش

چه زمانی باید از راکوتان برای درمان جوش استفاده کرد؟

زمانی باید به سراغ درمان جوش با راکوتان برویم که در درمان جوشهای چرکی و کیستی ازدرمانهای موضعی و دارویی آنتی بیوتیک ها استفاده شده ولی این درمانها پاسخ ندادند. آن زمان میتوانیم به سراغ راکوتان برویم. پس یادتان باشد، مصرف راکوتان در درمان جوش صورت هیچگاه اولین گزینه درمانی نیست. ابتدا باید روشهای درمانی دیگر مانند محصولات ضدجوش موضعی و آنتی بیوتیکهای خوراکی استفاده شده و اگر جواب نگرفتید، آنگاه به گزینه درمان جوش با راکوتان فکر کنید. مصرف راکوتان حتما و حتما باید تحت نظر پزشک باشد. به هیچ وجه راکوتان را خودسرانه مصرف نکنید.

چه افرادی میتوانند و چه افرادی نمیتوانند از راکوتان استفاده کنند؟

افرادی که باردار هستند یا قصد بارداری در ۶ ماه آینده را دارند نمیتوانند از راکوتان برای درمان جوش استفاده کنند. راکوتان عوارضی برای جنین دارد که جبران ناپذیر است. مصرف راکوتان در دوران شیردهی نیز مجاز نمی باشد. افرادی که مشکل کبد دارند، افراد سن بالا، افرادی که چربی خون بالایی دارند نیز نباید از قرص رراکوتان استفاده کنند.

از آنجایی که هر فردی سیستم بدن متفاوتی دارد، پزشک باید تمامی موارد را به خوبی مورد بررسی قرار دهد و بعد از آن استفاده از قرص راکوتان را تجویز کند.

درمان جوش با راکوتان

دوز مصرفی راکوتان برای درمان جوش چقدر باید باشد؟

استفاده از راکوتان برای درمان آکنه باید بر اساس دوز استاندارد باشد. یعنی حداقل یک میلیگرم به ازای یک کیلوگرم از وزن بدن به مدت تقریبا ۵ ماه. بنابر این مثلا اگر شما ۵۹ کیلو گرم باشید ، روزانه ۶۰ میلیگرم راکوتان نیاز دارید. وقتی مصرف دوزهای پایین راکوتان را متوقف کنید، آکنه ها دوباره بر میگردند! پس دوزهای پایین راکوتان یعنی دوزهای کمتراز یک میلیگرم به ازای هر کیلوگرم میتواند آکنه را کنترل کند نه درمان!

به طور کلی بیشتر کسانی که از قرص‌های رراکوتان استفاده می‌کنند، یک الی دو بار در روز از آن استفاده می‌نمایند و زمانی که بخواهند آن را مورد استفاده قرار دهند باید معده شان پر باشد. برخی از افراد امکان دارد یک روز فراموش کنند که از قرص خود استفاده کنند و شاید این اشتباه را انجام دهند که روز دوم دو عدد قرص میل کنند، که این روش بسیار اشتباه است می باشد و باید از انجام دادن آن به طور جدی خودداری کنند.

درمان جوش

چگونه راکوتان را مصرف کنیم؟

قرص راکوتان را بعد از یک وعده غذایی سنگین بخورید. زیرا راکوتان در چربی حل می شود و با چربی غذا جذب بهتری خواهد داشت. اگر یک قرص در طول شبانه روز برایتان تجویز شد، آن را بعد از ناهار میل کنید و اگر ۲ عدد در روز، یکی را بعد از ناهار و یکی را بعد از شام میل کنید. در زمان دوره درمان با راکوتان باید آب فراوان مصرف کنید.

 عوارض راکوتان برای درمان جوش چیست؟

راکوتان همانطور که برای درمان جوش بسیار اثربخش و خوب است، بسیار پرعوارض هم هست. البته عوارض راکوتان تا حد زیادی قابل کنترل است. مثلا خشکی لبها یکی از عوارض راکوتان است که با مصرف بالم لب های مناسب قابل کنترل است. از جمله مهمترین عوارض راکوتان میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

درمان جوش با راکوتان

۱- خشکی لب

۲- خشکی و شکننده شدن پوست

۳- خشکی چشمها

۴- گاهی خون دماغ

۵- گاهی سردرد

۶- گاهی استخوان درد

۷- تغییرات در عادت ماهیانه

  در زمان مصرف راکوتان چه غذاهایی بخوریم و چه غذاهایی نخوریم؟

 چون آکوتان یک مشتق ویتامین آ است غذاهایی که ویتامین آ خیلی بالایی دارن مثل جگر ، هویج و غذا های دریایی باید کمتر استفاده شود . بقیه مواد غذایی همشون ویتامین آ دارن ولی چون مقدارش کمه عیبی نداره .  از مولتی ویتامین های حاوی ویتامین آ نیز استفاده نشود.  شکر,قند, شیرینی و نوشابه کلا چیزایی که قند زیاد دارند رو بزارید کنار چون شیرینی خیلی باعث جوش میشه.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی