الی ژن (مراقبت از پوست و مو زیبایی )

  • ۰
  • ۰

درمان ریزش ابرو

برای درمان ریزش ابروها و داشتن ابروهایی پرپشت چکار کنیم؟

موها و ابروها نقش زیادی در زیبایی چهره دارند. ریزش مو و ریزش ابرو یکی از مشکلات شایعی است که بسیاری از افراد درگیر آن هستند. در مطلبی کاربردی، نکته های جالبی درباره هرآنچه که باید درباره درمان ریزش مو بدانید بیان کردیم. خواندن آن مطلب اطلاعات بسیار مهمی به شمایی که مشکل ریزش مو و ریزش ابرو دارید می دهد. در این مطلب به طور اختصاصی درباره درمان ریزش ابرو می پردازیم. اگر فردی ابروهای خود را کاملا بتراشد،  ابروهای طبیعی معمولا بعد از ۶ تا ۸ هفته به اندازه اصلی خود می رسند و در طول این مدت فرد ظاهری به شدت آشفته و نامرتب پیدا می کند. اما اگر ابروها ریزش داشته باشد و کم پشت باشد باید چکار کرد؟ در ادامه به این موضوع میپردازیم.

ریزش ابروها

۱۰ دلیل اصلی ریزش ابروها

یکی از مشکلاتی که عده ای از خانم ها با آن رو به رو هستند، ریزش ابروها است. منظور از ریزش ابروها همان رشد نکردن ابروها یا کم پشت شدن آن هاست. وظیفه اصلی ابروها، ایجاد سدی در برابر تابش مستقیم نور و نیز عامل جذب رطوبتی است که ممکن است به شکل عرق شور و باران داخل چشم ها برود. نقش ابروها در برقراری ارتباط و بیان احساسات نیز انکارناپذیر است. ریزش ابروها به دلایل مختلفی اتفاق می افتد. برای درمان ریزش ابروها باید ابتدا دلیلی ریزش ابرو را بدانیم، سپس به درمان برسیم. در اینجا مهمترین دلایل ریزش ابروها را بیان میکنیم:

درمان ریزش ابروها

۱- تغییرات هورمونی مهمترین دلیل ریزش ابرو

عواملی که بر تعادل هورمونی و بیماری های غدد درون ریز فرد تاثیر می گذارد، می تواند باعث ریزش ابروها شود. این تغییرات هورمونی شامل حاملگی و بیماری های تیروئیدی است که خوشبختانه پس از اتمام و رفع آن، رویش مجدد موهای ابرو رخ خواهد داد. مصرف داروهای هورمونی نیز می تواند در برخی موارد در ریزش ابروها موثر باشد.

۲- شیمی درمانی:

شیمی درمانی بر فعالیت بسیاری از سلول ها تاثیر می گذارد و موجب ریزش موها می شود.

ریزش ابرو بر اثر شیمی درمانی

۳- عفونت ها از دلایل ریزش ابرو

عفونت هایی که مستقیما بر فولیکول یا ساقه مو اثر می کنند یکی از دلایل ریزش ابروهاست. ریزش موی سکه ای و ریزش ابروها از مشکلاتی است که در بیماری ‹‹سیفلیس›› دیده می شود.

۴- بیمارهای خودایمنی سبب بروز ریزش ابروها

برخی از بیماریهای خود ایمنی باعث بروز ریزش ابروها می شود. در بیماری خود ایمنی، بدن برخی از موهای بدن از جمله ابروها را غریبه میبیند و با آن دفاع میکند و آن را پس میزند. همین دلیل موجب ریزش ابروها می شود. از مهم ترین بیماریهای خود ایمنی می توان به ‹‹آلوپسی آره آتا›› اشاره کرد.

۵- التهاب ناشی از بیماری های پوستی

التهاب هایی که در اثر برخی بیماری های پوستی مانند سبوره، پسوریازیس، اگزما و درماتیت تماسی بروز می کنند، می توانند در اثر خارش و خراشیدن پوست، منجر به ریزش موی ابروها شود.

التهاب پوستی و ریزش ابرو

۶- برخی از داروها سبب ریزش ابروها

موهای ابرو نیز مانند سایر موها در اثر مصرف بعضی داروها مانند داروهای ضد فشارخون، ضد تشنج و داروهای روانپزشکی دچار ریزش می شوند.

۷- فلزات سنگین و مواد سمی

برخی از فلزات سنگین و مواد سمی مانند ‹‹نقره››، ‹‹آرسنیک››، ‹‹تالیوم›› و ‹‹ید›› سبب ریزش موها و ابروها می شوند.

۸- مصرف بیش از حد ویتامین و مواد معدنی

مشتقات ویتامین های A در صورت استفاده بیش از حد می تواند سبب ریزش ابروها شوند.

۹- ضربه های فیزیکی

تصادف، سوختگی، حرارت، مواد شیمیایی یا الکتریکی و عوامل متفرقه دیگر مانند گازهای بیهوشی عمومی، افزایش چربی خون، مصرف موضعی برخی قطره های چشمی موجب ریزش ابرو و مژه می گردد.

۱۰- بیماری ‹‹تریکوتیلومانیا››

این بیماری، یک مشکل روانی است که با کندن موها همراه است. کندن مکرر موها و به خصوص موهای ابرو، توسط بیمار باعث ریزش دایمی موها می گردد و کندن بیش از حد موها می تواند باعث ریزش دایمی موها شود.

درمان ریزش ابروها

جلوگیری از ریزش ابرو ها چگونه میسر است؟

ابروها نقش بسیار مهمی در زیبایی صورت و اعتماد به نفس فرد دارد. اگر به شدت در حال از دست دادن ابروها هستید، خوب است که ابتدا کلیه علل احتمالی از دست رفتن ابروها را به کمک یک پزشک مورد بررسی قرار دهید و در صورت وجود بیماری، آن را درمان کنید؛ زیرا در غیر این صورت، ریزش ابرو با وجود تقویت آن و حتی با کاشت ابرو هم ادامه پیدا خواهد کرد. جلوگیری از ریزش ابرو یعنی شناخت عوامل ریزش مو و جلوی آنها را گرفتن.

برای درمان ریزش ابرو ها چکار کنیم؟

۱- تامین مواد غذایی بدن برای درمان ریزش ابرو

اگر آزمایش شما نشان داد که دچار کمبود پروتئین یا سایر ویتامین های ضروری هستید، باید بدانید که برای پرپشت شدن ابروها و درمان ریزش ابرو، وجود مقدار کافی از ویتامین های C، B، A و E در بدن ضروری است.

۲- رنگ خوب استفاده کنید

اگر اهل رنگ کردن ابروهای خود هستید، حتماً باید در انتخاب مواد آرایشی دقت داشته باشید و از محصولات مطمئن استفاده کنید. رنگهای بی کیفیت، آسیب زیادی به ابروها میزنند و ریزش ابرو ها را به دنبال دارند.

۳- استفاده از ژل تقویت ابرو

امروزه ژل ها و لوسیون های موثری برای تقویت ابرو ساخته شده اند که میتواند در درمان ریزش مو بسیار موثر باشد. در ترکیبات این نوع محصولات از مواد محرک رشد ابرو و گردش خون پوست زیر ابرو استفاده شده است که منجر به رویش مجدد ابروها و کمک به رشد آنها می شود.

۴- ترکیبات گیاهی خانگی

برای تقویت ابروهای بسیار کم پشت از روغن بادام، کرچک استفاده کنید.

۵- برس کشیدن ابروها

برس کشیدن ابروها با شانه های کوچک مخصوص ابرو سبب افزایش گردش خون در پوست زیر ابروها می شود. تغذیه فولیکول های ابرو از طریق جریان خون می باشد. همیشه ابروها را به سوی بالا شانه کرده و مرتب کنید تا به طور طبیعی شکلی کمانی داشته باشند و باعث افزایش گردش خون شود.

  • ۹۹/۱۱/۱۹
  • شرکت الی ژن

درمان ریزش ابرو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی